пʼятниця, 27 травня 2022 р.

Українська література 8 клас

 25. 05. 22 р.

Тема: "Контрольна робота на тему: "З української прози. Український гумор."

Початковий рівень (з бали)

Укажіть одну правильну відповідь.

1.Укажіть жанр твору Ю. Винничука «Місце для дракона»:

А) соціально-побутова казка;       Б) новела;

В) повість-казка;                               Г)Пєса.

2. Укажіть героя твору, який пишався тим,  який «голову мав тямущу», був талановитим, писав вірші:

А) Вітька Горобець;                   Б) Петро Білий;

В) Князь;                                       Г) Грицько.

3. Укажіть позицію, яка композиційно відповідає твору В. Дрозда «Білий кінь Шептало»:

А) роздуми Шептала про причини недоброзичливого ставлення інших коней табуну до нього;

Б) необхідність привезення зелені свиням;

В) Шептало на волі, згадка героя про дитинство;

Г) повернення коня додому.

Середній рівень (3 бали)

Укажіть одну, дві й більше правильних відповідей

4. У творі Ю. Винничука «Місце для дракона» порушені всі названі проблеми, крім:

А) історичної правди;                    Б) доцільності самопожертви;

В) людини і мистецтва;                 Г) збереження для нащадків фольклорної спадщини;

Д) вірності й зради;                        Е) добра і зла.

5. Укажіть трьох героїв одного і того самого твору:

А) Антось;                             Б) Причепа;

В) Підпасок;                         Г) Завфермою;

Д) Дід Свирид;                    Е) Степан.

6. Укажіть прислівя, які відповідають ідейному змісту твору В.Чемериса «Вітька +Галя, або…»:

А) Вік живи – вік учись.                    Б) На грошах нема знаку, коли вони нажиті.

В) Краще  дати, ніж узяти.               Г) Любов, як перстень, не має кінця.

Д) Кохання, неначе добрий кінь, носить людину.

Достатній рівень (З бали)

Завдання на встановлення відповідності.

До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник з буквою.

7. Установіть відповідність між художнім засобом і прикладом, наведеним з твору Ю.Винничука «Місце для дракона»:

1. Персоніфікація

А) «Не можу ж я, мов бовдур, отак стоять»

2. Порівняння

Б) «Ну що ж, Господи, Благослови»

3. Метонімія

В) «Трава пожухла…, осіння прохолода прийшла й на драконову галявину»

4.Риторичне   

    запитання

Г) «Три дні й три ночі гуляв Люботин»

 

Д) «Хіба насміляться вони піти проти закону?»

8. Установіть відповідність між героєм твору В. Дрозда «Білий кінь Шептало» та його вчинком.

1. Босий-підпасок

А) «Упрягав матір Шептала у двоколку»

2.Шептало

Б) «Вийшов з конюшні, відчинив ворота загорожі»

3.Завфермою

В) «Тягнув через бригадне дворище батіг»

4.Степан

Г) «Гепнувсь у грязюку й покотився по дорожній хлюпавці»

 

Д) «Наказував свиням приготувати зелені»

9. Установіть відповідність між героєм твору В. Чемериса «Вітька + Галя, або…» та його реплікою.

1. Дід Свирид

А) «На помилках ми всі вчимося»

2.Петро Білий

Б) «У кожного поета повинні бути творчі муки»

3.Федько Котигорошко

В) «Золотих гір не хочу обіцяти, бо в мене всього десять копійок»

4.Голова колгоспу

Г)  « Я не боягуз, я з повинною прийшов. А повинну голову не січуть»

 

Д) «Двічі не вмирати, а раз – не минувати»

Високий рівень  (3 бали)

10. Напишіть міні-твір на одну із запропонованих тем.

А. «Загибель прирученої, гордої, красивої душі в суспільній неволі» ( За твором В. Дрозда «Білий кінь Шептало»)

Б) «Щастя, коли поруч з тобою йде найкраща дівчина планети Земля» (За твором В.Чемериса «Вітька=Галя, або…»)

В) «Життя володаря не варте й одного рядка поета» (За твором Ю. Винничука «Місце для дракона»).

 

  З 23 березня по 31 березня - весняні канікули.