06. 05. 22 р.
Тема: "Розбір дієслова як частини мови".
1. Ознайомтесь із відео, письмово виконуючи завдання.
ПЕЛЮСТКА ТА КВІТКА
У садочку на грядочці виросла гарна квітка жоржини. Біла, як мармур, духмяна. Літають над квіткою бджоли й джмелі, беруть чудовий нектар.
У білій квітці жоржини сорок дві пелюстки. І ось одна з цих сорока двох пелюсток загордилася:
— Я найкраща. Без мене й квітка не квітка. Я найголовніша. Ось візьму та піду — що мені?
Промовила це Пелюстка, напружилася й вилізла з квітки жоржини, скочила на землю. Сіла вона в кущі шипшини й дивиться: що ж квітка робитиме? А квітка байдужки собі. Біла, духмяна, усміхається сонцю, згукує до себе бджіл і джмелів.
Пішла собі Пелюстка. Довго ходила, аж зустрічає Муравлика.
— Ти хто?
— Я — Пелюстка. Найкраща. Найголовніша. Без мене й квітка не квітка,— пояснює.
— Пелюстка? Знаю пелюстку я у квітці, а на двох тоненьких лапках не знаю,— відповідає Муравлик.
Ходила бідна Пелюстка, ходила до вечора та й засохла. А квітка все цвіте, біла, духмяна, усміхається сонцю, і літають над нею, як і раніше, бджоли й джмелі. Ось така, бачте, казка. Квітка й без однієї пелюстки квітка. А пелюстка без квітки — ніщо! (182 слова)
За В. Сухомлинським
Тестування
1. Яка квітка виросла на грядочці?
а) Рожева троянда;
б) біла жоржина;
в) біла лілея.
2. Чому квітку покинула одна з її сорока двох пелюсток?
а) Захотіла помандрувати;
б) із цікавості до навколишнього світу;
в) тому що загордилася.
3. Що сталося з квіткою?
а) Усе цвіла й згукувала бджіл і джмелів;
б) змарніла, і бджоли та джмелі забули про неї;
в) образилася на Пелюстку й страшенно злостилася.
4. Кого зустріла Пелюстка?
а) Коника;
б) Муравлика;
в) Жучка.
5. Що Муравлик сказав Пелюстці?
а) Визнав Пелюстку та побажав їй веселих мандрів;
б) визнав Пелюстку та привітав її вчинок;
в) сказав, що знає пелюстку в квітці, а на двох лапках не знає.
6. Що довела ця історія з Пелюсткою?
а) Що квітка та пелюстка можуть існувати й одна без одної;
б) що пелюстка без квітки — ніщо;
в) що горда Пелюстка здатна на сміливий крок.