16. 05. 22 р.
Тема: "Леонід Глібов. "Щука". Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки".
1. Ознайомтесь із відео, запишіть визначення поняття "байка" в зошит.
3. Бесіда за змістом твору.
— Що ви знаєте про суд як законодавчий орган влади?
— Якої шкоди завдала Щука мешканцям ставка?
— Хто спіймав Щуку? Як про це сказано у творі?
— Знайдіть рядки у творі, в яких автор подає опис судців. Про що це свідчить? Власні думки обґрунтуйте.
— Що пов’язувало Лисицю зі Щукою?
— Чому Лисиця в суді з одного боку запропонувала страшну кару Щуці, а з другого їй допомогла?
— Як ви гадаєте, чому судді під час винесення вироку Щуці послухалися Лисицю?
— А над ким би ви здійснили суд у творі? Свою думку вмотивуйте.
— Що мав на увазі Л. Глібов, висловлюючи наступне:
— "Як не мудруй, а правди ніде діти.
— Кінців не можна поховать…»
— Через що, на ваш погляд, у байці не зазначено, хто конкретно подав "бумагу" до суду на Щуку? Особисті думки обґрунтуйте.
4. Підсумок уроку.
Сила байок Л. Глібова в тому, що майже в кожному творі відчувається народна точка зору на зображувані події. Розкриваючи паразитизм, жорстокість, невігластво, байкар протиставляв їм працьовитість і чесність. Сила впливу, переконливість і дієвість кращих байок Л. Глібова визначається їх високою художньою досконалістю і безкомпромісною правдою життя. Глибина алегоричних узагальнень ґрунтується в них не на якихось виняткових випадках чи конкретних історичних фактах, хоч вони й були покладені в основу байок, а на повсякденних реальних людських взаєминах. Завдяки цьому байки Л. Глібова зберігатимуть своє значення доти, доки у світі існуватимуть осуджені ним явища. Не дивно, що ті його байки, в яких висміяно лінощі, марнослів’я, чванство, хвалькуватість та інші вади, актуальні й сьогодні.
Кращі байки Л. Глібова, його ліричні вірші збагатили скарбницю української культури, здобули широке визнання в народі й забезпечили їхньому авторові вдячну пам’ять нащадків.