пʼятниця, 6 травня 2022 р.

Українська література 7 клас

 05. 05. 22 р.

Тема: "Любов Пономаренко. "Гер переможений". Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності".

1. Ознайомтесь із відео, запишіть у зошит визначення новели.

2. Робота з текстом твору.                                  

  Письменниця порушила важливу проблему, яка схвилює навіть найчерствішу душу. В новелі йдеться про любов до людей. Отож, прочитавши цей цікавий і зворушливий твір, поміркуймо над питаннями. 

3. Вдумливо прочитайте твір за підручником.  

 4. Бесіда за змістом твору.                                                                                     

 -    Яких страждань зазнав наш народ та багато інших народів під час Другої світової війни? (Смерть, страждання, сирітство, каліцтво, сльози)                                

 -   Чому народ-борець переміг фашизм? (Любив свою Батьківщину).                    

  -   За що ми повинні бути вдячними тим, хто загинув на війні, отримав каліцтво, залишився живим? (За мир)                                                                                      

  - Що означає у перекладі з німецької мови слово «гер»? Прокоментуйте назву твору. (Так, він переможений, але він — живий, він не втратив снаги до життя, уміння бачити красу в дрібницях)                                                                        

- Які ще слова, що походять з німецької мови, зустрічаються у творі?  

  5. Словникова робота. Пояснення значення слів: Гер – пан; шнель – швидко; Лейпціг – місто у Німеччині; гут – добре; кіндер – діти; фрау – звертання до жінки у Німеччині. 

                            Паспорт твору

1.Автор твору -  Любов Пономаренко

2.Назва твору – «Гер переможений»

3.Місце подій – українське місто

4.Час подій – після війни

5.Головний герой – Фрідріх

6. Статус головного героя – полонений

  -   Чому авторка не вказує в якому місті відбуваються події(Таких міст було багато)                                                                                                                       

 - Хто зводив будинки у зруйнованому місті? (Полонені німці)                                                                                      

  - Чому полонені зводили квартал «з любов’ю і розпачем»? (З любов’ю - бо уявляли, що будують для себе. З розпачем – тому що це була лише уява, мрія.)                                                                                                                                

 -Серед полонених авторка виділяє Фрідріха. Опишіть його зовнішність, спираючись на текст ( «… Був худий, гнилозубий і брудний.» ).                   

Про що вона свідчить?                                                                                     

       Міні-дослідження                                                                                            

  - Знайдіть у тексті  епізоди, які б розкрили стосунки між полоненими і дорослими, між полоненими і дітьми.    

Висновок: Усі ці деталі яскраво передають трагедію війни, гуманізм наших людей та жаль за змарнованими людськими життями.