09. 05. 22 р.
Тема: "Узагальнення і систематизація знань із теми "Дієслово".
Ми закінчили вивчати тему «Дієслово». Сьогодні урок узагальнення та систематизації знань з теми. Ми повторимо та закріпимо вивчене, пригадаємо все те, що вивчили про дієслово.
1. 1. Робота з лінгвістичним
ключем.
Дієслова записати у дві колонки: а) першої
дієвідміни (-уть, -ють); б) другої дієвідміни (-ать, -ять).
Стихає, стоїть, забув, висить, скористаєшся,
зміню, кліпнув, ненавидить, в’юся, знаходиш, збагнула, біжимо, заїде.
Ключ. Підкреслити в кожному слові другу від
початку букву, вийде продовження пісні К.Малицької «Чом, чом, чом, земле моя…».
-
Про яку землю говориться у пісні?
-
У цій вправі ми повторили…
-
Як їх треба розрізняти?
Добре, діти, впоралися ви з цим завданням, але
треба рухатися далі.
2. Поставити подані в дужках дієслова у формі теперішнього часу. Визначити
особу й число дієслів.
Мова (об’єднувати), (згуртовувати) людей у націю, (засвідчувати) духовне буття народу. Без мови ми не (бути) народом, ми – своєрідна отара чи череда без пастуха. Без народних дум, пісень, прислів’їв, приказок ми (прирікати) себе на виродження.
1. 3. Вправа «Цифровий
диктант».
Я читаю дієслова, а ви кодуєте їх за допомогою
цифр: 1- минулий час, 2 – теперішній час, 3 – майбутній час.
Буду дякувати, говорю, читатиму, приходила, танцюють, напишу, писатиму, вивчали, брав, буду пам’ятати, зробив, учитимусь, буду перемагати, намагаюсь.
-
Які часи має дієслово?
4. Гра “Пошук”
Завдання: знайдіть речення,
в якому НЕ з дієсловом пишеться разом.
1.
(Не)радуйся чужому лихові.
2. (Не)будь упертим, а будь одвертим.
3. Під лежачий камінь вода (не)тече.
4. (Не)помиляється той, хто нічого (не)робить.
5. Добре тому багатому: його люди знають, а зо мною зустрічаються – мов (не)добачають.
5. Повторіть правила та підготуйтеся до контрольної роботи з теми "Дієслово".