неділя, 8 травня 2022 р.

Українська мова 6 клас

 09. 05. 22 р.

Тема: "Узагальнення і систематизація знань із теми "Дієслово".

       Ми закінчили вивчати тему «Дієслово». Сьогодні урок узагальнення та систематизації знань з теми. Ми повторимо та закріпимо вивчене, пригадаємо все те, що вивчили про дієслово. 

1.     1Робота з лінгвістичним ключем.

Дієслова записати у дві колонки: а) першої дієвідміни (-уть, -ють); б) другої дієвідміни (-ать, -ять).

Стихає, стоїть, забув, висить, скористаєшся, зміню, кліпнув, ненавидить, в’юся, знаходиш, збагнула, біжимо, заїде.

Ключ. Підкреслити в кожному слові другу від початку букву, вийде продовження пісні К.Малицької «Чом, чом, чом, земле моя…».

-         Про яку землю говориться у пісні?

-         У цій вправі ми повторили…

-         Як їх треба розрізняти?

Добре, діти, впоралися ви з цим завданням, але треба рухатися далі.

2. Поставити подані в дужках  дієслова у формі теперішнього часу. Визначити особу й число дієслів.

Мова (об’єднувати), (згуртовувати) людей у націю, (засвідчувати) духовне буття народу. Без мови ми не (бути) народом, ми – своєрідна отара чи череда без пастуха. Без народних дум, пісень, прислів’їв, приказок ми (прирікати) себе на виродження.

1.     3Вправа «Цифровий диктант».

Я читаю дієслова, а ви кодуєте їх за допомогою цифр: 1- минулий час, 2 – теперішній час, 3 – майбутній час.

Буду дякувати, говорю, читатиму, приходила, танцюють, напишу, писатиму, вивчали, брав, буду пам’ятати, зробив, учитимусь, буду перемагати, намагаюсь.

-         Які часи має дієслово?

4. Гра “Пошук”

Завдання: знайдіть речення, в якому НЕ з дієсловом пишеться разом.

1. (Не)радуйся чужому лихові.
2. (Не)будь упертим, а будь одвертим.
3. Під лежачий камінь вода (не)тече.
4. (Не)помиляється той, хто нічого (не)робить.

5. Добре тому багатому: його люди знають, а зо мною зустрічаються – мов (не)добачають.

5. Повторіть правила та підготуйтеся до контрольної роботи з теми "Дієслово".