17. 05. 22 р.
Тема: "Ю. Винничук. "Місце для дракона". Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви."
2. Складіть доміно, добираючи синоніми до слів «добро», «зло» (у зошиті)
Добро – вірність, ввічливість, щирість, працьовитість.....
Зло – жорстокість, боягуз, егоїзм…
3. «Мозковий штурм»
- Чому немає місця на землі Дракону?
- Чи принесло вбивство дракона спокій та мир у князівство?
Над чим змушує задуматися твір?
(Твір змушує нас замислитись над загальнолюдськими проблемами: чи може зло породити добро, чи кожен гріх можна спокутувати, що керує вчинками окремих людей?)
4. Прийом «Я-автор»
Яку б ви запропонували кінцівку повісті-казки? Чи пробачив би Грицько зраду князеві? Чому? Так/Ні? (Аргументуйте)
5. Підсумок.
Цей твір можна назвати не
просто казкою, а повчальною притчею. Адже його герої вчать нас багатьом речам.
Лицарі виявляються зовсім не лицарями, і не має значення, що на них справжні
яскраві обладунки. Люботинський князь, який має дотримуватися справедливості й
бути взірцем для своїх підданців, виявляється зрадником. І зраджує він
найсвятіше - довіру, дружбу. Князівна, шлюбу з якою домагаються лицарі, думає
лише про себе.
Твір цей не втрачає своєї
актуальності і в наш час. Він учить нас, що зі злом, несправедливістю треба
боротися, але так, щоб не скоїти ще більшого зла, бо далеко не всіма шляхами
можна дійти праведного діяння. І ніколи неправда не може бути на благо людині.
Гіркий досвід героя повісті вчить нас: не можна побудувати справедливості
неправедними діями, не можна стати щасливим на нещасті інших. Лише з добра
можуть вирости зернятка добра, а зло породить ще більше зло. Але і добро слід
робити чистими руками, не заплямованими людською кров'ю. Ця повість підштовхує до серйозних роздумів,
переосмислення цінностей, підштовхує з'ясувати для себе, що є добро, а що -
зло, яку величезну цінність має людське життя, яке не маєш права зганьбити й
відібрати.