середа, 18 травня 2022 р.

Українська література 8 клас

 17. 05. 22 р.

Тема: "Ю. Винничук. "Місце для дракона". Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви."


2. Складіть доміно, добираючи синоніми до слів «добро», «зло» (у зошиті)

Добро – вірність, ввічливість, щирість, працьовитість.....

Зло – жорстокість, боягуз, егоїзм…

 3.   «Мозковий штурм»

- Чому немає місця на землі Дракону?

- Чи принесло вбивство дракона спокій та мир у князівство?  

Над чим змушує задуматися твір?

(Твір змушує нас замислитись над загальнолюдськими проблемами: чи може зло породити добро, чи кожен гріх можна  спокутувати, що керує вчинками окремих людей?)

4.     Прийом «Я-автор»

Яку б ви запропонували кінцівку повісті-казки? Чи пробачив би Грицько зраду князеві? Чому? Так/Ні? (Аргументуйте)

5. Підсумок.

Цей твір можна назвати не просто казкою, а повчальною притчею. Адже його герої вчать нас багатьом речам. Лицарі виявляються зовсім не лицарями, і не має значення, що на них справжні яскраві обладунки. Люботинський князь, який має дотримуватися справедливості й бути взірцем для своїх підданців, виявляється зрадником. І зраджує він найсвятіше - довіру, дружбу. Князівна, шлюбу з якою домагаються лицарі, думає лише про себе.

Твір цей не втрачає своєї актуальності і в наш час. Він учить нас, що зі злом, несправедливістю треба боротися, але так, щоб не скоїти ще більшого зла, бо далеко не всіма шляхами можна дійти праведного діяння. І ніколи неправда не може бути на благо людині. Гіркий досвід героя повісті вчить нас: не можна побудувати справедливості неправедними діями, не можна стати щасливим на нещасті інших. Лише з добра можуть вирости зернятка добра, а зло породить ще більше зло. Але і добро слід робити чистими руками, не заплямованими людською кров'ю. Ця повість  підштовхує до серйозних роздумів, переосмислення цінностей, підштовхує з'ясувати для себе, що є добро, а що - зло, яку величезну цінність має людське життя, яке не маєш права зганьбити й відібрати.