середа, 18 травня 2022 р.

Українська література 5 клас

 17. 05. 22 р.

Тема: "Г. Тютюнник. "Дивак". Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів - природи й людини, зображених в оповіданні."


1. Робота із тлумачним словником.

Поміж куширами — поміж осокою; гатити — стукати, товкти; теленькнув — задзвонив; фармазони — у значенні „вільнодумці”; неглемедза — ні те ні се, ніякий; невстріливий — дивакуватий.

2. Прочитайте оповідання Г. Тютюнника "Дивак" за підручником.

3. Бесіда (усно).

— Яким ви уявляєте Олеся? Знайдіть у тексті й зачитайте опис його зовнішності. 

— Що означає ім'я „Олесь”? Які відчуття виникають, коли звучить це ім'я ? 

— Чи випадково письменник саме так назвав свого героя? 

— Олесь не відібрав у дятла шишку, втрамбував сніг довкола сосни. Про які риси його вдачі свідчать ці дії? 

— Якими обдаруваннями був наділений Олесь? 

— Що про Олеся кажуть дорослі? 

— Чи правильно вчинив хлопчик, відмовившись малювати перегнійний горщик? Як учився Олесь? Чому відмінник раптом демонструє небажання виконувати завдання учительки? (Зобразивши Олеся на уроці малювання, Тютюнник чудово описав проблему художньо обдарованої особистості, що полягає в прагненні до вільного самовираження. Перегнійний горщик не викликає в цікавого та чутливого хлопчика жодних емоцій. Навпаки, його переповнюють емоції від того, що він нещодавно побачив у лісі)

— Прочитайте закінчення оповідання. Які думки воно викликало у вас? (Такі, як Олесь, ніколи не залишаються байдужими до чужих переживань і намагаються їм зарадити. Це люди, щедрі душею)