неділя, 1 травня 2022 р.

Українська мова 6 клас

 02. 04. 22 р.

Тема: "Безособові дієслова"

1. Перегляньте відео, усно дайте відповіді на питання.


2. Тренувальні вправи

 

З поданого тексту випишіть у дві колонки: А- особові, Б- безособові дієслова. Яку стилістичну роль виконують безособові дієслова?

  1. Цю історію хочеться казати найдорожчими словами , що даються людині в рідкі, неповторні години.
  2. Хочеться кожне слово помити в українській криниці, де дівчина воду брала, і поставити слова чистими рядами, щоб незабутнє вигравало в них, як сонце на Великдень, і радувало людські серця у великі й важкі часи
  3. З кожним поданим дієсловом скласти й записати по два речення так, щоб це дієслово в одному реченні було особовим, а в другому - безособовим.

    Приклад:

    1. Маленьке телятко пахло молоком і свіжим сіном.
    2. Зранку вже пахло морозцем

     

    1. Червоніє.
    2. Гуде.
    3. Прибило.
    4. Трясе.

    Списати речення, розкрити дужки, поставивши інфінітив у безособовій формі (відповіді записувати з малої літери).

    1. У хаті не(сидіти).
    2. (Тягти) у садок, на свіжу прохолоду.
    3. На землі (вечоріти).
    4. В небі ж був день.
    5. Уже (розвиднятися), коли Юхим вернувся зі школи додому.
    6. Однак мене (морозити).
    7. Чую я - не(спати) щось моєму парубкові.