02. 04. 22 р.
Тема: "Безособові дієслова"
1. Перегляньте відео, усно дайте відповіді на питання.
2. Тренувальні вправи
З поданого тексту випишіть у дві колонки: А- особові, Б- безособові дієслова. Яку стилістичну роль виконують безособові дієслова?
- Цю історію хочеться казати найдорожчими словами , що даються людині в рідкі, неповторні години.
- Хочеться кожне слово помити в українській криниці, де дівчина воду брала, і поставити слова чистими рядами, щоб незабутнє вигравало в них, як сонце на Великдень, і радувало людські серця у великі й важкі часи
З кожним поданим дієсловом скласти й записати по два речення так, щоб це дієслово в одному реченні було особовим, а в другому -
безособовим.
Приклад:
- Маленьке телятко пахло молоком і свіжим сіном.
- Зранку вже пахло морозцем
- Червоніє.
- Гуде.
- Прибило.
- Трясе.
Списати речення, розкрити дужки, поставивши інфінітив у безособовій формі (відповіді записувати з малої літери).
- У хаті не(сидіти).
- (Тягти) у садок, на свіжу прохолоду.
- На землі (вечоріти).
- В небі ж був день.
- Уже (розвиднятися), коли Юхим вернувся зі школи додому.
- Однак мене (морозити).
- Чую я - не(спати) щось моєму парубкові.