пʼятниця, 6 травня 2022 р.

Українська мова 5 клас

 06. 05. 22 р.

Тема: "Зміни приголосних при творенні слів"

1. Ознайомтесь із відео, усно виконуючи завдання.


Завдання №1. Утворити від поданих слів прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Записати їх у три колонки: у першу — ті, в яких внаслідок злиття двох приголосних утворився суфікс -зьк-; у другу — із суфіксом -цьк-; у третю — із суфіксом -ськ-.

Киргиз, читач, товариш, матрос, Прага, чумак, Золотоноша, чуваш, чех, Рига, латиш, Устилуг.

3. Творча робота.

Завдання I: подані словосполучення замінити одним словом — іменником із суфіксом — ин-(а).

Київська область, Волинська область, Черкаська область, Дніпропетровська область, Хмельницька область, Житомирська область, Луганська область, Львівська область.

Завдання II: записати прикметники, утворені від поданих слів за допомогою суфікса -н-. Підкреслити орфограми. З утвореними прикметниками скласти словосполучення. З трьома словосполученнями придумати речення.

Мука, вулиця, оптика, пшениця, серце, лексика, місяць, торік, яйце, фонетика, сонце.

4. Виправити допущені у творенні слів помилки.

Ольгин зошит, студенцький квиток, гарне товаришство, пражське печиво, Запоріжська Січ, пшенишне борошно, фонетишний розбір, аптешний кіоск, гомінливе птацтво, казатський одяг.

5. Переписати речення, розкриваючи дужки.

Вже не вперше з (Запорож+ської) Січі прилітали на Україну орли-запорожці на поміч поневоленим братам. (А. Кащенко.) (Гігант+ські) мечі прожекторів метушливо сікли хмари. (Л. Смілянський.) (Птах+ство) веселе примовкло. (П. Тичина.) Скільки краси в (товариш+стві), в любові людини до людини! (О. Довженко.) Ті очі (юнак+ські) я бачу й сьогодні, і потиски (брат+ські) горять у долоні. (П. Воронько.) І в боротьбі з (боягуз+ством) потрібна мужність. (Народна творчість.)