вівторок, 3 травня 2022 р.

Українська література 5 клас

 03. 05. 22 р.

Тема: "Є. Гуцало. Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні "Лось".

1. Ознайомтесь із відео, усно відповідаючи на питання.

2. Прочитайте оповілання в підручнику.

3.  Тестове опитування

1. Що нагадували роги лося?

А Стару корягу;              

Бнизькорослий кущ;

В молоде деревце;           

Г розвалений пень.

2. У який час доби відбувається дія твору?

А Увечері;                            

Б опівдні;

В на заході сонця;           

Гу досвітніх сутінках.

3. Звідки лось потрапив до заповідника?

АІз тайги;

Б він народився в неволі;

В його привезли з іншого заповідника;

Г його подарували заповіднику, коли він був ще

   маленький.

4.  Чого злякався лось?

А Пострілів рушниці;

Б людських голосів;

Втріщання старої гілляки;

Г звуків інших тварин.

5.  Хто, на думку автора, жив на річці?

А Мисливці;                   

Б жаби;

В хлопці;                        

Гдух примерзлого болота.

6.  Навіщо лось попрямував до поляни?

А Щоб поласувати смачною травою;

Бщоб помилуватися сходом сонця;

В щоб зустрітися з друзями;

Г щоб сховатися від мисливців.

7.  Що знаходилось на іншому березі річки?

АСело;                            

Б інший лось;

В мисливець;                  

Г хлопчик.

8.  Яка халепа трапилась на ополонці?

А Лось не міг напитися води, бо ополонка замерзла;

Б на річці були рибалки, які сполохали лося;

В лося підстрелив мисливець;

Глось провалився під кригу.

9.  Що згадав лось про події минулої осені?

А Мисливці поранили його, але він утік;

Б на нього було відкрито полювання;

Вмисливці врятували його від зграї вовків;

Г в нього з’явились нові роги.

10. Хто прийшов на допомогу лосеві?

А Мисливці;                                                

Бмаленькі хлопчики;

В ніхто;                                                       

Г інший лось.

11. Що зробив дядько Шпичак?

А Допоміг хлопцям врятувати лося;

Б покликав селян на допомогу;

В розгубився та стояв як вкопаний;

Гпідстрелив лося.

12. Чим завершилась ця історія?

АЛось помер;

Б хлопці вилікували лося;

В мисливець пожалів лося;

Г лосю допомогли робітники заповідника.

4. ПІДСУМКИ УРОКУ

 В оповіданні «Лось» Є. Гуцало пропонує читачам самим замислитись над тим, що буде далі. Поміркувавши, можна припустити, що брати все ж таки повідомлять у заповідник, бо зрозуміли, що Шпичак не шкодує про вчинене, а значить, якщо його не покарати, буде продовжувати полювати на заповідних тва­рин. На відміну від хлопців, Шпичак (у кінці оповідання) хотів би побачити лося живим тільки тому, що боїться покарання, а не тому, що зрозумів жахливість скоєного злочину. У цьому невеличкому творі Є. Гуцало зумів поставити низку дуже важливих проблем: те, що людина вважає себе царем природи, не дає їй права знищувати тварин для своєї розваги. Навпаки, люди мають усвідомити, що їхнє завдання — оберігати та захищати природу, турбуватись про неї, бути милосердним.