03. 05. 22 р.
Тема: "Є. Гуцало. Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні "Лось".
1. Ознайомтесь із відео, усно відповідаючи на питання.
3. Тестове опитування
1. Що нагадували
роги лося?
А Стару корягу;
Бнизькорослий
кущ;
В молоде деревце;
Г розвалений пень.
2. У який час
доби відбувається дія твору?
А Увечері;
Б опівдні;
В на заході сонця;
Гу
досвітніх сутінках.
3. Звідки лось
потрапив до заповідника?
АІз
тайги;
Б він народився в
неволі;
В його привезли з
іншого заповідника;
Г його подарували
заповіднику, коли він був ще
маленький.
4. Чого злякався лось?
А Пострілів
рушниці;
Б людських голосів;
Втріщання
старої гілляки;
Г звуків інших
тварин.
5. Хто, на думку автора, жив на річці?
А Мисливці;
Б жаби;
В хлопці;
Гдух
примерзлого болота.
6. Навіщо лось попрямував до поляни?
А Щоб поласувати
смачною травою;
Бщоб
помилуватися сходом сонця;
В щоб зустрітися з
друзями;
Г щоб сховатися від
мисливців.
7. Що знаходилось на іншому березі річки?
АСело;
Б інший лось;
В мисливець;
Г хлопчик.
8. Яка халепа трапилась на ополонці?
А Лось не
міг напитися води, бо ополонка замерзла;
Б на річці
були рибалки, які сполохали лося;
В лося
підстрелив мисливець;
Глось провалився під кригу.
9. Що згадав лось про події минулої осені?
А Мисливці поранили
його, але він утік;
Б на нього було
відкрито полювання;
Вмисливці
врятували його від зграї вовків;
Г в нього з’явились
нові роги.
10. Хто прийшов на
допомогу лосеві?
А Мисливці;
Бмаленькі
хлопчики;
В ніхто;
Г інший лось.
11. Що зробив
дядько Шпичак?
А Допоміг хлопцям
врятувати лося;
Б покликав селян на
допомогу;
В розгубився та
стояв як вкопаний;
Гпідстрелив
лося.
12. Чим
завершилась ця історія?
АЛось
помер;
Б хлопці вилікували
лося;
В мисливець пожалів
лося;
Г лосю допомогли
робітники заповідника.
4. ПІДСУМКИ УРОКУ
В оповіданні «Лось» Є. Гуцало пропонує читачам самим замислитись над тим, що буде далі. Поміркувавши, можна припустити, що брати все ж таки повідомлять у заповідник, бо зрозуміли, що Шпичак не шкодує про вчинене, а значить, якщо його не покарати, буде продовжувати полювати на заповідних тварин. На відміну від хлопців, Шпичак (у кінці оповідання) хотів би побачити лося живим тільки тому, що боїться покарання, а не тому, що зрозумів жахливість скоєного злочину. У цьому невеличкому творі Є. Гуцало зумів поставити низку дуже важливих проблем: те, що людина вважає себе царем природи, не дає їй права знищувати тварин для своєї розваги. Навпаки, люди мають усвідомити, що їхнє завдання — оберігати та захищати природу, турбуватись про неї, бути милосердним.