четвер, 17 лютого 2022 р.

Українська мова 6 клас

 18. 02. 22 р.

Вісімнадцяте лютого

Класна робота

Особові і зворотний займенники, їх відмінювання

1. Ознайомтесь з відео, усно відповідаючи на питання


Робота з текстом, який розміщений на екрані

1.     Визначити розряди займенників.

2.     В особових займенниках визначити число відмінок і рід (якщо потрібно),

3.     Визначити, яку синтаксичну роль грають займенники.

        Пішов дощ.  Галасливий літній дощ раптовий і підступний, але його уявна суворість миттєво тане , віддаючи цілющу вологу всім , хто жадає її цілющої сили.  Починався він десь за обрієм і поступово наближався до мене. Я стрибнув з порога прямо в дощ, і — о диво! він починає грати зі мною. Йому мабуть теж було сумно самому.

        Як чудово підставити обличчя і долоні цьому чарівному потоку .

Хто бачив небо під час літнього дощу , ніколи не забуде цей сіро-сталевий відтінок з блакитними проблисками річної блакиті. Я більше не відчував себе самотньо в той день, бо в мене з’явився новий добрий знайомий – літній дощ.

6. Творче завдання

1. Скласти невеличке оповідання (5 речень), спираючись на побачене відео, вживаючи якнайбільше займенників.

 

       7. Рефлексія. Наш урок добігає кінця, тому нам треба підбити підсумки

 1. Чому займенники Я, МИ, ТИ, ВИ, ВІН, ВОНА, ВОНО, ВОНИ названо особовими?

 2. Які особливості відмінювання особових займенників?

 3. Яка роль займенників у мовленні?

2. 8. Незакінчені речення

Що вдалося вам, чого ви сьогодні навчилися? Продовжте незакінчене речення:

На уроці я:

§   дізнався…

§  зрозумів…

§  навчився…

§  найбільший мій успіх – це…

§  найбільші труднощі я відчув…

§  я не вмів, а тепер умію…

§  на наступному уроці я хочу

Домашнє завдання: скласти оповідання, вживаючи якомога більше займенників (5 речень); вивчити правила.


  З 23 березня по 31 березня - весняні канікули.