понеділок, 14 лютого 2022 р.

Українська мова 5 клас

 15. 02. 22 г.

П'ятнадцяте лютого

Класна робота

Написання слів іншомовного походження

                                   Коментоване письмо

Офіцер, дезінфекція, раціоналізація, теніс, екіпаж, Париж, Рим, Америка, Антарктида, Балтика, Британія, кит, ідеал, колібрі, Ніцца, героїзм, лоджія, біолог, дивізіон, фізика, міфічний.

Розподільна робота

► Запишіть слова, розподіливши їх на три колонки: 1) у яких пишемо букву и; 2) у яких пишемо букву і; 3) у яких пишемо букву ї.

Ауд..єнц..я, бенеф..с, Т..бет, Гаїт.., р..тор..ка, л..брето, вест..бюль, бадм..нтон, Чил.., грац..озний, к..парис, пенальт.., коеф..ц..єнт, его..ст, єп..скоп, моза..ка, ф..н..ш, жур..

Написання тесту              

 Укажіть рядок, у якому в усіх словах на місці пропусків пишемо букву и.

1) Д..алект..ка, тр..умф, п..ан..с..мо, Сев..лья, Корс..ка.

2) К..пр, Т..бет, ауд..єнція, ст..мул, тр..умф, попур.., ..нст. .тут.

3) Ц..стерна, ж..рандоль, реж..м, ц..фра, ш..рма, з..гзаг.

4) Кр..т, Австр..я, С..р..я, Л..сабон, Сан-Франц..ско, Д..зель.

5) Алж..р, Сард..н..я, С..ц..л..я, с..лует, ав..ац..я.

Дослідження-аналіз

► Поясніть, чому в словах іншомовного походження динаміт і діаграма в одному слові після д пишемо и, а в іншому — і.

► За допомогою словника напишіть правильно слова. Чи пояснюються орфограми в цих словах правилами? Крім правильного написання, яку інформацію про слова надає словник?

Пріоритет, піанісимо, інтермецо, лібрето, стакато, фортисимо.

Домашнє завдання: виписати з художньої літератури 5 речень зі словами іншомовного походження на вивчені правила; підготуватись до контрольної роботи.

  З 23 березня по 31 березня - весняні канікули.