16. 02. 22 р.
Шістнадцяте лютого
Класна робота
Займенник. Розряди займенників за значенням
1. Згадайте, яка частина мови називається числівником?
У великому місті Українська Мова на одній вулиці
жила собі сім’я Іменників. По сусідству з ним жила сім’я Займенників. Іменники
пишались тим, що саме вони дають імена та назви всім предметам.
-
Ми
дуже важливі! – хвалилися вони.
А Займенники були маленькі та скромні. Коли
говорили Іменники, вони мовчали. Та одного разу сталась
пригода. Застудились Іменники, у них пропав голос. Що ж робити? Що станеться з
мовою? І тут на
допомогу своїм сусідам прийшли скромні Займенники. Вони хоч і не могли називати
предмети, але могли вказати на них. І сталося диво. Замість хворого іменника «дівчинка»
у реченні став Займенником «вона», замість хлопчика «він». А як легко вказували
Займенники на себе і на своїх друзів.
- Я, Ти, Ми, Ви! – весело вигукували вони.
Іменники зізнались, що цю роботу вони б ніколи не змогли так добре
виконати. З того часу Іменники дружать із Займенниками, допомагають їм будувати
речення. А країна
Українська Мова стала ще кращою та багатшою. Кількість займенників в
Українській Мові невелика, але вживаються вони дуже часто.
-
Про що ви
дізналися з казки?
-
Так
навіщо ж нам потрібен займенник? (Щоб уникати повторення однакових слів. Правильно вжиті
займенники, крім того, допомагають пов’язати речення між собою в тексті, роблять
мову чистою та милозвучною).
-
А яка ж
різниця між іменником та займенником? (Іменник
називає предмет чи особу, а займенник лише вказує на них).
Самостійна робота. Гра «Інверсія». Відновити вигляд речень, знайти займенники,
визначити їх розряди.
1) в живемо будинку багатоповерховому ми..
2) зошит Сашко з мій повернув біології.
3) постукав двері хтось у несподівано.
4) трапилося канікулах що весняних на?
5) не силу зломить ніхто народну!
6) дуже твір цікавим цей виявився.
Домашнє завдання: вивч. розряди займенників, записати по 3 займенника кожного розряду.