неділя, 17 січня 2021 р.

6 клас Українська література

 18. 01. 21 р.

Тема: "І. Жиленко. "Підкова", "Гном у буфеті". Поетичні роздуми про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ."

1. Словникова робота

Гноми - духи землі і гір. У міфології народів Європи маленькі, людиноподібні істоти, що мешкають під землею, в горах або в лісі. Зростом вони з дитину, але наділені надприродною силою, носять довгі бороди і живуть набагато довше, ніж люди. Гноми надзвичайно образливі й примхливі. У надрах землі гноми зберігають скарби — коштовні камені і метали; вони майстерні ремісники, можуть виковувати чарівні перстені, зброю й інші чарівні предмети. Дракони полюють за скарбами гномів, і гноми тому перебувають з ними в постійній війні. Загалом це добрий і працьовитий народ, але вони сильно постраждали від людської пожадливості й пихи, тому людей не люблять. Вони ховаються в глибоких гірських печерах, там побудовані ними підземні міста і палаци. Іноді вони виходять на поверхню, і якщо зустрінуть в горах людину лякають її .

Буфет - шафа для зберігання посуду, столової білизни, закусок, напоїв.

Сервіз – набір посуду, призначений для подання обіду, розрахований на певну кількість осіб.

Маркіз - західно-європейский дворянський титул; його дружина – маркіза.

Франт – чоловік, що модно одягається.

Петлиця - 1) обкидана нитками або нашивна петелька на вилогах пальта, піджака і т. ін. 2) кольорова нашивка на комірі, грудях або рукавах форменого одягу військовослужбовців, працівників деяких установ, учнів окремих навчальних закладів.

Реліквія - шанована річ, яку свято зберігають, пов'язану з історичними або релігійними подіями минулого, сімейними традиціями.

2. Прослухайте вірш І. Жиленко "Гном у буфеті"


3. Прочитайте виразно вірш у підручнику на с. 208-209.

4. Характеристика образу гнома. Охарактеризувати гнома, заповнивши таблицю

Місце проживання

 

Домашні обов’язки

 

Улюблені звички

 

Дозвілля гнома

 

Риси характеру


        Здавна існує повір'я, що знайдена на дорозі кінська підкова приносить щастя.

                                                 5. ПОВІДОМЛЕННЯ про ПІДКОВУ

   Підковування коней - небезпечна операція, і її виконує фахівець, який підбирає потрібну підкову, готує копита коня, й прибиває, а іноді приклеює, підкову. В деяких країнах, наприклад, Сполученому Королівстві, для цього потрібна спеціальна ліцензія, в інших країнах за сертифікацією фахівців слідкують відповідні професійні організації.

   Символ підкови зустрічається здавна,  люди вважають підкову символом успіху, але точно не знає ніхто, чому саме кінський атрибут є  талісманом.

   Здавна підкова на щастя вважалася оберегом. Вона, за народним повір’ям, приносила в будинок багатство і успіх. Вважалося, що знайдена на дорозі стара підкова здатна принести удачу. Власник отримував допомогу вищих сил, міг залучити любов, здоров’я, повернути злагода і мир у взаєминах. Вона могла допомогти досягти процвітання і побачити магічне.

 Ліричній героїні вірша «Підкова» теж поталанило знайти чудесний талісман. Виставила вона золоту підкову у вікні. і зібралося навколо сімсот роззяв: їх не дивував сніг, що мінявся різни ми кольорами, вони були зачаровані лише блиском золота. Та не можна бути щасливим за рахунок чужого, тому героїня вирішила повернути підкову Дідові Морозу. Роззявам одразу стало нецікаво, а сніг, на якого не звернули увагу, теж став звичайним. Ось так і пропало диво! Жаль, що багатьох людей приваблює лише золотий блиск!

6. Прочитайте виразно вірш І. Жиленко "Підкова" на с.107.

      7.  Тестові завдання.

                                        «Підкова»

1.     Дідусь Мороз на коні:

а) промчався; б) пролетів; в) протрюхикав.

2.     Підкова була не простою, а:

а) смарагдовою; б) золотою; в) срібною.

3.     Загублена підкова була схожа: а) на місяць; б) косу; в) сонце.

4.     Побачивши на снігу підкову, літаки «крильцями дрижали» і «кри­чали»:

а) «Яка краса!» б) «Нам би таку!» в) «Мама!»

5.Піднявши підкову, лірична героїня твору її:

а) сховала у таємне місце; б) положила на вікні; в) подарувала подрузі.

5.     Дівчина хотіла, щоб підкова їй:

а) принесла щастя; б) виконала всі мрії і бажання; юв) дала здоров’я.

6.     Роззяв підкова:

а) зачарувала; б) надто захопила; в) залишила байдужими.

7.     Героїня твору вирішила поїхати:

а) в Ірландію; б) Лапландію; в) Швецію.

Домашнє завдання: виразно читати вірші на с. 107-109, написати твір-мініатюру "Якби я знайшов підкову".


  З 23 березня по 31 березня - весняні канікули.