13. 01. 21 р.
Тема: "Розряди числівників за значенням. Тренувальні вправи".
1. Дайте відповіді на запитання (усно):
1) - Яка
частина мови називається числівником? Навести приклади.
2) - На які питання відповідає числівник?
3) - Що означає числівник?
4) - На які групи поділяються числівники?
5) - Як змінюються кількісні та порядкові числівники?
6) - Яким
членом речення може бути ця частина мови?
2. Словниковий
диктант «Процідіть крізь сито». Запишіть слова у дві колонки: в першу – з м’яким знаком, у другу – з
апострофом.
Мудрец…, сил…ний, чотир…ох, різ…бяр, яблун…ці, м…язи, ад…ютант, брен…кіт, тім…я, учител…ці, міжгір…я, людс…кість, торф…яний.
3. Записати тільки ті речення, що вміщують порядкові числівники. Порядкові числівники підкреслити, поставити до них питання, визначити рід, відмінок.
1.
Дивлячись на хліб, людина в сім
раз правдивіша стає (І.Драч).
2.
Аж семеро внуківу баби Христини, а
баба сумує: «Немає родини!» (М.Пригара.)
3.
Хто хоче сягнути до сьомого неба,
трудитись повинен до сьомого поту (Л.Дмитерко).
4.
Наговорив вісімнадцять пасок
(Нар.творч.). …
5. Гарбою за покорою волів рипіло вісімнадцяте століття (Б.Олійник).
4. Виконайте впр. 288 (письмово).
Домашнє завдання: п. 33-34 (повторити), впр. 296 (письмово).