Тема: "Розділові знаки між головною і підрядною частинами речення".
1. Вибіркова робота. Із схем вибрати ті,
що відповідають складнопідрядним.
Складіть і запишіть речення до однієї з них.
1 [ ],але [ ]. 2.
[ ] і ( коли ). 3. (
щоб ), [ ]. 4.
[ ] і [ ], і [
]. 5. [ ]:[
], ( що).
6 [ , ( яка ) ,
]. 7.
А [ ], а [ ], ( наче ). 8. ( де ), ( де ), [ ].
2. Дослідження-відновлення.
Переписати речення, вставляючи потрібні за змістом підрядні сполучники
або сполучні слова. Розставити розділові знаки. Пояснити свій вибір.
1. І я над
Стіксом у раю неначе … над Дніпром-рікою поставлю
хаточку свою…(Т.Шевченко). 2.
Серце в’яне співаючи …коли
знає за що (Т.Шевченко).3 хоч… не
рідний син Ярема а щира
дитина(Т.Шевченко). 4. Поет
не боїться від ворога смерті бо ... вільная пісня не може
умерти (Леся Українка). 5. І голову схопивши в руки, дивуєшся чому… не йде
апостол правди і науки (Т.Шевченко).6 .І слухайте ж щоб…
дітям розказати щоб…. і діти знали…(Т.Шевченко). 7. Вовк сильним
видався таким що... всі тремтіли перед ним
і Левом звали всюди (Л. Глібов). 8.Розкажи, як… за горою сонечко сідає… (Т.Шевченко). 9. Якби… мені , мамо, намисто то пішла б я завтра на місто(Т.Шевченко).
3. Домашнє завдання: опрацювати п. 17, впр. 5.