23. 10. 20 р.
Тема: "Т. Шевченко. "Мені однаково, чи буду...". Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі."
1. Перегляньте відео та скажіть, як ви гадаєте, у який період свого життя написав його Т. Шевченко?
1. Весною 1846 р. у Києві Шевченко знайомиться з
М. Костомаровим, М. Гулаком, О. Маркевичем та іншими членами таємного
Кирило-Мефодіївського братства …
У березні 1847 р. братство було розгромлене. Т.Г.Шевченка
заарештувати 5 квітня 1847 р. під час переправи Дніпром, коли він їхав на
весілля до Миколи Костомарова, де мав бути старшим боярином.
Поета звинуватили в участі у Кирило-Мефодіївському товаристві, у написанні революційних творів… З 21квітня по 30 травня 1847 р. Т.Шевченко перебував у казематі, очікуючи вироку та мужньо й сміливо вів себе на допитах.
Цикл поезій Т.Г.Шевченка «У казематі» написаний у застінках Петропавлівської фортеці між 17 квітня і 30 травня 1847 р. Він включає 13 поезій: «Ой одна я одна», «За бараком байрак», «Мені однаково», «Садок вишневий коло хати», «Рано-вранці новобранці», «В неволі тяжко» та інші.
Геніальний поет вірив у майбутнє, пророкував його. Весь цикл «В казематі», є своєрідним прологом до «невольничої» лірики Шевченка
Провідні
мотиви циклу «В казематі» - самотність, кохання й розлука, любов до України та
її народу, прагнення волі, заклик бути вірним народові України, тривожні думи
про майбутнє.
2. Прочитайте вірш на с. 37 підручника та дайте відповіді на питання (усно).
–
Про що свідчить початок вірша?
–
Чому поет хвилюється за долю України?
–
Через що Т. Шевченку байдуже стосовно до того, чи будуть про нього
згадувати, чи забудуть?
–
Про що поет згадує, живучи у неволі?
–
Яким чином дана поезія пов'язана з життям письменника?
–
Як Т Шевченко характеризує Україну? (На нашій славній Україні, На
нашій — не своїй землі)
–
Що таке молитва?
Чому Т Шевченко хоче, щоб молодь не забувала тих, хто загинув заради волі,
щасливого життя на Україні, і молилася за неї?
–
Що свідчить про небайдуже ставлення поета щодо подальшої долі рідного
краю?
–
Хто і як окрав рідну землю? Як їх називає письменник.
–
Чим закінчується поезія? Яким чином змінюється настрій ліричного героя?
–
До чого закликає письменник у цій поезії?
–
Чи виконав наш народ заповіт Т. Шевченка? Відповідь вмотивуйте.
–
Чим схвилювала вас дана поезія?
Домашнє завдання: с. 37 (вир. чит.), заповнити таблицю в зошиті.
Т. Шевченку |
|
байдуже |
не однаково |
|
|