Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання діалогів за поданим початком.
1. Бесіда-розминка
·
Яку роль у житті кожного
відіграє спілкування?
·
Від чого воно залежить?
·
Як називається розмова
двох і більше осіб?
·
Як називаються слова
кожного учасника діалогу?
·
Як вести діалог?
·
У яких стилях мовлення
найчастіше використовується діалог?
Усі вважали мене добрим, та я був скупий. Мені, наприклад, було шкода
віддавати свої речі, навіть непотрібні. Я казав: «Бери, будь ласка», а самому
було жаль. Або приходив із гостей додому і починав шкодувати, що з’їв мало цукерок. Мені було дуже соромно, що я такий
жадібний і скупий. Скоро мені стало зовсім тяжко віддавати свої речі.
Якось до мене підійшов Володя.
-
Дай книжку
почитати…
-
Не можу. Сам читаю,- кажу.
-
А потім даси?- питає Володя.
-
Потім дам.
Петя попросив у мене олівці – помалювати, а Гена – шахи – пограти.
- Не можу дати. Сьогодні сам малюватиму,- сказав я
Петі.
А Гені сказав:
- Увечері сам гратиму в шахи.
Через два дні Володя зустрічає мене і каже:
-
Прочитав?
-
Що?- запитую.
-
Книжку.
-
А-а-а! Ще ні. Я повільно читаю. Кожну сторінку.
-
Ну добре. А коли закінчиш, даси?
-
Дам.
Того ж дня до мене підійшов Петя.
-
Сьогодні даси?- питає мене.
-
Ні, не можу. Сам читаю.
-
Що читаєш? – усміхнувся Петя.
-
Книжку.
-
Та я в тебе олівці просив,- нагадав він.
-
А-а! Малюю ще, малюю!
Потім я зустрів Гену.
-
Ну як? Зараз даси?- питає
-
Ні, ні! Сам читаю! Тобто малюю! Тобто граю!
Після цього хлопці в мене нічого більше не просили.
-
Як хлопчик характеризує
сам себе на початку оповідання?
-
Яку людину вважають
скупою, а яку жадібною?
РОЗРІЗНЯЙТЕ:
Скупий 1.
Який уникає витрат. Скупому
не хотілося витрачати гроші. 2.
Який неохоче дає щось. Такий скупий, що й снігу серед зими не випросиш. 3. Стриманий у вияві
чогось. Скупий на слова. |
Жадібний 1.
Який прагне до чогось. Жадібний до знань. 2. Який прагне до
збагачення, наживи. Жадібний до грошей. |
- Нічого, - усміхнувся я. – Скоро тато купить мені
футбольний м’яч, і всі відразу почнуть зі мною розмовляти.
Мені купили м’яч, і я вийшов з ним у двір. Хлопці грали у настільний теніс.
Я прибіг до них, показав м’яча і запитав:
-
Подобається?
-
Хороший м’яч!- сказали хлопці й знову почали грати в
теніс.
Від здивування я не знав, що робити. Я бачив, що хлопцям дуже хочеться
пограти, та вони не просили м’яча. Я пограв трохи сам, і мені стало нецікаво. Я
пішов додому. На столі лежали мої речі: книжки, олівці, шахи. І раптом я
зрозумів, що ось зараз, цієї миті, я можу втратити всіх своїх друзів назавжди.
-
Який вид мовлення –
монолог чи діалог – становить основу тексту?
-
Скільки осіб бере участь
у діалозі?
-
Як виділяються на письмі
слова кожного співрозмовника?
-
Чи є тут слова автора? Де
вони? Які розділові знаки їх відокремлюють?
5. Скласти діалог, використовуючи
даний початок (усно).
-
Привіт, друже!
-
Привіт!
-
Що ти робитимеш завтра? Я хочу запросити тебе на день
народження. Чи зможеш ти прийти?
-
Вдячний за запрошення.
6. Домашнє завдання: п. 14 (повторити), впр. 129 (письмово).