вівторок, 26 квітня 2022 р.

Українська мова 6 клас

 27. 04. 22 р.

Тема: "Дієслова І і ІІ дієвідміни".

1. Перегляньте відео, усно дайте відповіді на запитання.

2. Запишіть дієслова І і II дієвідмін окремо у дві колонки.

Слухає, хазяйнуєте, носить, опануєте, арканимо, жнеш, намостить, ігноруємо, економите, їздить.

3. Якщо ви правильно виконали завдання, то з перших літер слів кожної колонки отримаєте продовження грузинського прислів’я «Зла людина вважає, що всі люди…». Прокоментуйте його.

Щоб перевірити, яку букву писати в ненаголошеному особовому закінченні дієслова, потрібно визначити дієвідміну дієслова. Найпростіше визначити дієвідміну за закінченням 3-ї особи множини теперішнього часу недоконаного виду чи майбутнього часу доконаного виду.

І дієвідміна

II дієвідміна

Дієслова в 3-й особі множини мають закінчення

-уть (-ють):

в’яжуть, тому в’яжеш, в’яжемо; прочитають, тому прочитаєш, прочитаємо

-ать (-ять):

побачать, тому побачиш, побачимо;

сидять, тому сидимо, сидите

 4. Вивчіть це правило.

5. Спишіть текст, знімаючи риски та вставляючи пропущені букви (де потрібно).

Щоб спілкуван..я було ц..кавим, потрібно вміти висловлюватися. Чи стеж..те ви за своєю мовою? Від чого залеж..ть умін..я правильно говорити? На/сам/перед — від вибору слів.

Справді, якщо мало чита..ш і не ма..ш практики спілкування, твоя мова не/цікава: говор..ш затинаючись, часто замовка..ш, підшуку..ш потрібні слова. Як же позбутися цієї вади? Допоможуть вправи: наприклад, чита..те якийсь не/в..ликий твір, пер..кажіть його вголос. Сид..те за комп’ютером — не лінуйт..ся перевірити написання слова за інтерактивним словником. Сприймайте з вдячністю слушні мовні поради.

6. Визначте, до якої дієвідміни належать дієслова, використані в тексті.

7. Надішліть роботи для перевірки та оцінювання.

  З 23 березня по 31 березня - весняні канікули.