понеділок, 6 червня 2022 р.

Українська мова 6 клас

 27. 05. 22 р.

Тема: "Контрольна робота з теми "Повторення вивченого за рік".

1.           Словосполучення складається із
а)рівноправних слів;
б)головного і залежного слова;
в)підмета і присудка.

 

2.           Другорядні члени речення – це
а)підмет, присудок, обставина;
б)означення, додаток, обставина;
в)означення, обставина, присудок.

 

3.           Однорідні члени речення – це
а)всі члени речення, крім головних;
б)члени речення, які відповідають на одне й те саме питання, відносяться до одного й того самого члена речення;
в)члени речення, що становлять граматичну основу.

 

4.           Після узагальнюючого слова перед однорідними членами речення ставиться
а)кома;
б)тире;
в)двокрапка.

 

5.           Складним є речення   

а) На призьбі грається сонце, лащиться до діда тінями од гілля.

б) Згорає на гіллі зелений снопик літа, і біло плаче тихий молочай.

в) Може, часом з людського серця  моя  пісня до  мене озветься.

 

6.           Між однорідними членами потрібно поставити кому в ре­ченні (розділові знаки знято):

а) Ждуть вологи і гори і ниви просить пити зерниста земля.

б)Словом і піснею славити хочу щедре братерство і нашу родину.

в)Людські тривоги і боління я прагну в слово перелить.

 

7.             Звертання використано в реченні  (розділові знаки знято):

а) Десь кажуть є гора де не співають птиці.

б) Усі закохані в тебе жайворонку над полем.

в) Добра не шкодую ні людям ні сину.

 

8.           Вставне слово вжито в реченні  (розділові знаки знято):

а) Благословенні будьте мамо я чую ласку ваших рук.

б) А світ навкруг простий і звичний і усміх стелиться над ним.

в) Кажуть сніг на полі — хліб у коморі.

 

9.           Виділене слово в реченні Де грамотні люди, там біди не буде виступає 

а) означенням;

б) обставиною;

в) додатком.

 

10.      Установи відповідність схем і речень із прямою мовою.


1)                   «Це, звичайно, так», — погодився капітан.

2)                   «А двійки ти хапав коли-небудь? — з надією спитав Кукурузо. — Хоч з поведінки, хоч зі співів абощо?»

3)                   Звідусюди школярі гукали до лісничого: «Макаре Макаровичу, а я правильно саджу?»

4)                   «Мамо! — обізвалась нишком Нидимора, підвівшись із постелі. — Чи чуєте?»

 


      а)  «П? — а. — П?»

  б)  А: «П?»

в) «П», — а.

г) «П, — а. — П».

д) «П! — а. — П?»

 


 

11.       Речення, у якому правильно підкреслено головні та другорядні члени

а) Пам’ять у Павлика прегарна, й він завжди пригадує свої сни. (С. Черкасенко)

б) З цієї сумної казкової пригоди Павликова думка починає потужно працювати. (С. Черкасенко)

   в) Павлик хутко підвівся і перехильцем побіг до хлопців та дівчаток. (С. Черкасенко)

12.  Зробіть синтаксичний розбір речення.

Уранці встало яскраве сонечко, швидко нагріло землю. 

  З 23 березня по 31 березня - весняні канікули.