27. 05. 22 р.
Тема: "Контрольна робота з теми "Повторення вивченого за рік".
1.
Словосполучення складається із
а)рівноправних слів;
б)головного і залежного слова;
в)підмета і присудка.
2.
Другорядні члени речення – це
а)підмет, присудок, обставина;
б)означення, додаток, обставина;
в)означення, обставина, присудок.
3.
Однорідні члени речення – це
а)всі члени речення, крім головних;
б)члени речення, які відповідають на одне й те саме питання, відносяться до
одного й того самого члена речення;
в)члени речення, що становлять граматичну основу.
4.
Після узагальнюючого слова перед
однорідними членами речення ставиться
а)кома;
б)тире;
в)двокрапка.
5.
Складним є речення
а) На призьбі
грається сонце, лащиться до діда тінями од гілля.
б) Згорає на
гіллі зелений снопик літа, і біло плаче тихий молочай.
в)
Може, часом з людського серця моя пісня до мене
озветься.
6.
Між однорідними членами
потрібно поставити кому в реченні (розділові знаки знято):
а) Ждуть вологи і гори і ниви просить
пити зерниста земля.
б)Словом і піснею славити хочу щедре
братерство і нашу родину.
в)Людські тривоги і боління я прагну
в слово перелить.
7.
Звертання
використано в реченні (розділові знаки знято):
а) Десь
кажуть є гора де не співають птиці.
б) Усі
закохані в тебе жайворонку над полем.
в) Добра
не шкодую ні людям ні сину.
8.
Вставне
слово вжито в реченні (розділові
знаки знято):
а)
Благословенні будьте мамо я чую ласку ваших рук.
б) А
світ навкруг простий і звичний і усміх стелиться над ним.
в)
Кажуть сніг на полі — хліб у коморі.
9.
Виділене
слово в реченні Де грамотні люди, там біди не
буде виступає
а) означенням;
б) обставиною;
в) додатком.
10. Установи відповідність схем і речень із прямою мовою.
1)
«Це, звичайно, так», — погодився капітан.
2)
«А двійки ти хапав коли-небудь? — з надією спитав Кукурузо. —
Хоч з поведінки, хоч зі співів абощо?»
3)
Звідусюди школярі гукали до лісничого: «Макаре Макаровичу, а
я правильно саджу?»
4)
«Мамо! — обізвалась нишком Нидимора, підвівшись із постелі. —
Чи чуєте?»
а) «П? — а. — П?»
б) А:
«П?»
в) «П», — а.
г) «П, — а. — П».
д) «П! — а. — П?»
11. Речення, у якому правильно підкреслено головні
та другорядні члени
а) Пам’ять у Павлика прегарна, й
він завжди пригадує свої сни. (С. Черкасенко)
б) З цієї сумної казкової
пригоди Павликова думка починає потужно працювати.
(С. Черкасенко)
в) Павлик хутко підвівся і перехильцем побіг до хлопців та дівчаток. (С. Черкасенко)
12. Зробіть синтаксичний розбір речення.
Уранці встало яскраве сонечко, швидко нагріло землю.