понеділок, 6 червня 2022 р.

Українська мова 5 клас

 26. 05. 22 р.

Тема:"Повторення та узагальнення вивченого в 5 класі".



1. Мозкова атака.

Відгадати загадки за звуками і скласти вислів з трьох слів:

1) Приголосний, глухий. Моя пара [х].

2) Приголосний, твердий, дзвінкий. Не маю пари. Знайдіть мене у слові рак.

3) Голосний, ненаголошений. В алфавіті позначають першою літерою.

4) Приголосний, глухий. Моя пара [з].

5) Голосний, наголошений. В алфавіті позначають першою літерою.

6) Приголосний, твердий, дзвінкий. Моя пара [ф].

7) Приголосний, м'який, дзвінкий. Не маю пари, знайдіть мене у слові рясно.

8) Голосний, ненаголошений, зараз позначаю один звук. В алфавіті позначають останньою літерою.

9) Приголосний, твердий, глухий. Моя пара [д].

10) Голосний. Наголошений. Але навіть у ненаголошених складах вимовляюсь чітко. В алфавіті мене поставили після літери т.

11) Голосний, ненаголошений, позначаю два звуки. В алфавіті є восьмою літерою.

12) Приголосний, глухий. Моя пара [з].

13) Приголосний, пом'якшений, дзвінкий. Моя пара [ф].

14) Голосний наголошений. Завжди позначаю один звук і пом'якшую приголосний.

15) Приголосний. твердий, глухий. Моя пара [д].

Краса врятує світ.

Завдання на звуковий аналіз

  • Який розділ науки про мову ми з вами тільки-но згадали? (Фонетика)
  • 2. Зробити звуковий розбір слів:

М'ята, врятує, щільний, Україна, переплітається, безсмертник.

3. Усне завдання:

Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку

А кожух [коужух]; левада [леивада]

Б приносить [приносиет']; походжає [походжай´е]

В голубка [гоулупка]; свято [с'в'ато]

Г промінчик [пром'ін'чиек]; земля [зеимл'йа]

Д кишеня [киешен'а]; зозуля [зозул'а]

  З 23 березня по 31 березня - весняні канікули.