30. 03. 22 р.
Тема: "Фразеологізми, їх лексичне значення. Вживання фразеологізмів".
1. Ознайомтеся з відео, усно відповідаючи на питання.
1. 2. Гра «Фразеологічний відповідник». З’єднати стрілочкою фразеологізм і його значення.
Клювати носом Сушити голову Біла пляма Ходити на голові Ліньки напали
Змокнути до нитки Діставати з-під землі Зарубати на носі Пійматися на гарячому |
Дрімати Недосліджені місця Напружено думати Лінуватися Бешкетувати Робити неможливе Запам’ятати Бути викритим на місці злочину Дуже змокнути |
3. Прочитайте текст. Визначте його
тип і стиль мовлення. Чим цікавий цей текст? Випишіть фразеологізми та з’ясуйте
їх лексичне значення за фразеологічним або
тлумачним словником. Поясніть роль фразеологізмів у поданому тексті.
Водою не розлити
Ми з Дмитром товаришуємо з першого класу.
Однолітки кажуть, що нас навіть водою не розіллєш. І хоча з Дмитром інколи каші
не звариш, але я на це не зважаю.
Ось минулої суботи ми домовилися піти
вудити рибу. Я і черв’яків накопав , і вудочки приготував, а товариш навіть за
холодну воду не брався. О восьмій
ранку ми мали зустрітися біля криниці, щоб іти на річку разом, але Дмитро
з’явився аж через півгодини . Я лише розвів руками.
Риболовля виявилася вдалою, ми спіймали
багато карасів. Після обіду почали насуватися дощові хмари, і ми, взявши ноги в
руки, змушені були тікати додому. Злива наступала нам на п’яти, ми сильно
промокли і змерзли так, що зуб на зуб не попадав. Але все одно були задоволені
від вдало проведеного вихідного дня.
4. Надішліть ваші роботи для перевірки та оцінювання.