вівторок, 29 березня 2022 р.

Українська мова 5 клас

30. 03. 22 р.

 Тема: "Фразеологізми, їх лексичне значення. Вживання фразеологізмів".

1. Ознайомтеся з відео, усно відповідаючи на питання.



1.     2. Гра «Фразеологічний відповідник». З’єднати стрілочкою фразеологізм і його значення.

Клювати носом                                            

Сушити голову

Біла пляма                                                    

Ходити на голові

Ліньки напали                                               

Змокнути до нитки                                       

Діставати з-під землі 

Зарубати на носі

Пійматися на гарячому

Дрімати

Недосліджені місця

Напружено думати

Лінуватися

Бешкетувати

Робити неможливе

Запам’ятати

Бути викритим на місці злочину

Дуже змокнути



3. Прочитайте текст. Визначте його тип і стиль мовлення. Чим цікавий цей текст? Випишіть фразеологізми та з’ясуйте їх лексичне значення за фразеологічним  або тлумачним словником. Поясніть роль фразеологізмів у поданому тексті.

Водою не розлити

     Ми з Дмитром товаришуємо з першого класу. Однолітки кажуть, що нас навіть водою не розіллєш. І хоча з Дмитром інколи каші не звариш, але я на це не зважаю.

     Ось минулої суботи ми домовилися піти вудити рибу. Я і черв’яків накопав , і вудочки приготував, а товариш навіть за холодну воду не брався.    О восьмій ранку ми мали зустрітися біля криниці, щоб іти на річку разом, але Дмитро з’явився аж через півгодини . Я лише розвів руками.

     Риболовля виявилася вдалою, ми спіймали багато карасів. Після обіду почали насуватися дощові хмари, і ми, взявши ноги в руки, змушені були тікати додому. Злива наступала нам на п’яти, ми сильно промокли і змерзли так, що зуб на зуб не попадав. Але все одно були задоволені від вдало проведеного вихідного дня.

4. Надішліть ваші роботи для перевірки та оцінювання.