середа, 13 травня 2020 р.

Українська мова 8 клас

12.05 - 15.05
Тема: Контрольний твір-опис пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.



Бесіда.
— Що ми вважаємо пам’ятками історії та культури?
— Хто їх створював?
— Назвіть відомі вам пам’ятки історії та культури.
— Які історичні та культурні пам’ятки вам доводилося описувати?
— У якому стилі мовлення ви описували ці пам’ятки?
— Чи відрізнятиметься опис пам’ятки історії та культури в художньому стилі від опису в науковому?
Робота із тлумачним словником.
З’ясування значення слів.
Пам’ятник — архітектурна або скульптурна споруда в пам’ять чи на честь кого-небудь, чого- небудь.

Пам'ятка — 1) те, що зберігають на згадку, що нагадує про кого-небудь; 2) твір давньої писемності, архітектури; 3) книжечка або аркуш із правилами, настановами; 4) предмет матеріальної культури минулого, який зберігся; щось таке, що здатне відновити і берегти людську пам’ять.
ПАМ'ЯТКА
«Як працювати над твором-описом пам’ятки історії та культури»
1. Уважно розглянь зображення пам’ятки історії та культури (на вибір. Бажано, щоб це була пам"ятка Лисичанська).
2. Знайди інформацію про те, хто й коли створив пам’ятку.
3. Знайди легенди та перекази, пов’язані з історією пам’ятки.
4. Склади орієнтовний план тексту-опису за схемою:
I. Вступ. Повідомлення про пам’ятку, її місцезнаходження, коротка історія створення.
II. Основна частина (опис).
III. Кінцівка. Оцінка пам’ятки (чим запам’яталася, що в ній вразило) або роздум (чому її необхідно берегти).
Надішліть ваші роботи для перевірки та оцінювання.

  З 23 березня по 31 березня - весняні канікули.