вівторок, 28 квітня 2020 р.

Українська література 8 клас




ТЕМА: Володимир Дрозд "Білий кінь Шептало". Алегоричність образу коня Шептало. Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність.

Перегляньте скрайбінг та запишіть у зошит літературні терміни, схеми. 

Виконайте тестові завдання та надішліть для оцінювання.


                                           Тестова перевірка знань з теми
«Володимир Дрозд. Оповідання «Білий кінь Шептало»

1. Ідеєю оповідання «Білий кінь Шептало» є (з 1 – 20 завдання по 0,5 б.)
А захоплення прагненням особистості позбутися туги, жалю
Б заклик до активної життєдіяльності
В нівелювання самобутньої особистості під впливом натовпу
Г засудження легковажності, надмірної гордості

2. Головною проблемою у творі є
А підступність і зрада
Б формування особистості, роздвоєність її душі
В мораль і бездуховність
Г людина та природа

3. Кульмінацією оповідання є
А на волі кінь відчув себе особистістю
Б Шептало біля водопою
В самотність коня
Г головне – знати про свою білизну

4. Шептало змалку найбільше ненавидів
А самотність
Б пихатість Степана
В бригадне дворище
Г  табун, гурт

5. Інші коні недолюблювали Шептала, бо
А у нього й досі не загоїлася на спині ранка, уподобана ґедзями 
Б він не любив бути в загорожі
В  у нього особливі стосунки з конюхом
Г на пасовиську волів бути на самоті

6. Кінь Шептало найбільше соромився
А  становища робочої худобини
Б  бути осторонь від інших коней
В  зневаги конюха
Г  прикидатися покірним

7. Подумки Шептало критикував деяких коней за
А  бездіяльність
Б  обмеженість
В  безхарактерність
Г  надзвичайну покірність

8. Кінь забуває про все, окрім одного:
А глузування з нього інших коней і хлопчика
Б  безглуздого кружляння в приводі
В  відрази після водопою
Г тремтливої ілюзії волі та влади

9. Шептало піднімає голову й ласкаво ірже тому, що
А  нарешті знайшов спільну мову з табуном
Б він може більше відпочивати 
В  його охоплює солодке почуття прощення й солідарності з конюхом
Г  Степан усе частіше направляє його до міста

10. Глибока образа охопила душу білого коня, коли
А  Степан безжально вдарив батогом
Б  його позбавили завтрашнього відпочинку
В  треба котити воза ранковою міською вулицею
Г  його постійно залишали самотнім

11. Мати розповідала Шепталові про
А  гордих білих коней
Б  недосяжну волю
В  покірність і слухняність
Г  любов до життя

12. Усе життя для Шептала запаморочливо пахнув святковістю
А луг
Б ліс
В цирк
Г  чистий водопій

13. Через поблажливо-зверхній дотик білий кінь
А  низько схилив голову
Б  перестрибнув рів і помчав у лугову синь
В  сумно заіржав
Г  зачепив копитом хлопця

14. Шептало не міг стримати буйної радості, бо
А  відчув запах справжньої волі
Б  навколо було чимало соковитої трави
В  був самісінький на всю луку
Г  мокрі мітлиці лоскотали черево та груди

15.  Неприємний спомин засмоктав у Шепталових грудях:
А  шелест соломи по стерні, щем спини
Б  розлука з матірю 
В  Степанові дорікання
Г  намагання хлопчика загнуздати білого коня

16. Білий кінь заіржав грізно та бойовито, перегукуючись із громами, тому що
А  розізлився на Степана через побиття
Б  відчув себе дуже сильним
В  вирішив помститися табунові
Г  хотів налякати малого хлопця

17. У водянім дзеркалі Шептало побачив себе
А переляканого через грім
Б сумного
В  незвично білого
Г  гордовитого

18. Шепталу раптом закортіло почути Степанів голос, бо
А  нарешті втамував спрагу чистою водою
Б  почував себе ніяково через утечу
В  наполохали яскраві блискавки
Г  прокинулася винувата довірливість до кривдника

19. Білий кінь вирішив, що краще вже й надалі прикидатися
А  сіреньким і покірненьким
Б  полохливим і стурбованим
В  увічливим і розсудливим 
Г  самотнім й ображеним

20.  Образ білого коня завжди уособлювався з
А благородством і ніжністю
Б  життєвою енергією, силою та гордістю
В  непокірністю та нестримністю
Г   бажанням бути завжди щасливим

21. Установіть відповідність між сюжетним елементом й уривком з твору (1 б.)
А зав’язка                     1 повернення Шептала до конюшні
Б розвиток дії               2 відчуття справжнього щастя на волі
В кульмінація               3 життєві перипетії Шептала
Г розвязка                   4 конюх Степан із Шепталом вирушив за зеленим харчем
                                      5 знайомство читача з білим конем
22. Установіть відповідність між персонажем і його словами (1 б.)
А Степан                       1 «Казав завфермою, щоб ви до привода конячину прислали».
Б кінь Шептало            2 «Надівай недогнуздок  та й веди, бо не встигнете».
В підпасок                    3 «Мало вас сьогодні ганяли. І як цей Степан терпить?»
                                                        





                                                        



  З 23 березня по 31 березня - весняні канікули.