Тема: "Не з іменниками"
1. Усно дайте відповіді на питання:
– Який
розділ мовознавства ми вивчаємо?
– Що
називаємо іменником?
– Які
морфологічні ознаки іменника?
– Які
орфограми в іменниках ми вивчили?
Прочитати прислів’я і приказки. Пояснити їх зміст (усно).
1) Не звання дає знання, а навпаки. 2) Не смерть страшна, а недуга. 3) У нероби завжди неврожай. 4) То не козак, що боїться собак. 5) Не така лінь, як неохота. 6) Не ходи поночі, не шукай немічі. 7) Щастя і нещастя на однім коні їздять. 8) На тобі, небоже, що мені не гоже. 9) Слово, не стріла, а глибше ранить. 10) Не земля родить, а руки. 11) Не краса прикрашає, а розум.
► З’ясувати правопис не з
іменниками.
3. Ігрове завдання. Записати та
відгадати загадки
1) Круглий, та (не) місяць; зелений, та (не) діброва; з хвостом, та
(не)миша.
2) Кинув (не) палку, піймав (не) галку; скубу (не) пір’я, їм (не) м’ясо.
3) Сам чорен, та (не) ворон; є роги, та (не) бик; шість ніг без копит.
4) Солоне, а (не) сіль; біжить, а (не) річка; блищить, а (не) золото (Нар.
творчість).
Довідка: кавун, риба, рогатий жук, сльози.
Записати загадки, розкриваючи дужки.
4. Вправа 151 (письмово).
5. Домашнє завдання: п. 17 (вивчити правила), впр.153 (письмово, розбирати іменник не треба).